donderdag 4 juli 2013

HADEE Harley-Davidson Wide Tail Project Bike



'HADEE' 
Michael's Harley-Davidson Custom Bike Project


 “Als ik dan toch moet investeren, dan maar in mijn droom; een H-D!”

“Zoals voor zo velen is ook mijn jongensdroom uitgekomen” zo begint eigenaar Michael van Leer het verhaal over de Projectbike HADEE. Zo’n vijf en een half  jaar geleden na een ongelukje met zijn Suzuki Intruder 1400, begon zijn droom werkelijkheid te worden. Bij het ongelukje had de tank een behoorlijke deuk opgelopen. Uitdeuken, spuiten dan wel nieuw aanschaffen was kostentechnisch geen optie. Uiteindelijk wist Michael een tweedehandse tank op de kop te tikken, alleen had deze een andere kleurencombinatie. Hierna was het mede daardoor niet meer zijn “Soezie”, en liep Michael met de gedachte te spelen om de Intruder serieus te gaan verbouwen. Michael kwam er echter al vrij snel achter dat een omgebouwde Intruder niet veel van zijn oorspronkelijke waarde behoudt, “Water naar de zee dragen,” aldus Michael, “Als ik dan toch moet investeren, dan maar in mijn droom; een H-D!” 



Meer foto's en tekst na de 'Jump-Break' - 'Meer Lezen'
TECHNISCHE GEGEVENS ONDERAAN DE FOTOSERIE












Hij stond toen voor de keus; beginnen met een tweedehands die hij zelf zou gaan customizen, of helemaal zelf één gaan bouwen? Als hij voor de optie tweedehands ging, werden uiteindelijk alleen blok en bak gebruikt, dus werd het eigenbouw. “Ik had nog nooit aan motoren gesleuteld, dus als ik er zelf één wilde bouwen had ik hulp nodig” verteld Michael over het begin. “Na wat onderzoek vond ik SPS, welk bedrijf bereid was mij terzijde te staan betreffende de techniek”. De rest is geschiedenis, samen met SPS werd een plan gemaakt en de motor gebouwd. Wat er met de Suzuki Intruder is gebeurd waar het verhaal ooit mee begon? Geen idee...
















Tech-Sheet Feature Bike
(gegevens volgens opgave eigenaar/bouwer)

(bij)naam van de motor: “HADEE”
Eigenaar: Michael van Leer
Bouwer: Michael van Leer
Merk: Eigenbouw
Model: WideTail

Motorblok:
Type: Evolution 1340
Bouwer: HD
Carburateur: Mikuni HRS 42
Luchtfilter: Küryakin 
Ontsteking: Dyna 2000i
Uitlaatsysteem: Vance & Hines Bigshots

Versnellingsbak:
Type: 5-speed
Primaire kast: HD, chroom

Frame:
Bouwer: Zodiac
Balhoofdshoek: 33°
Voorvork: GSX-R 1100
Merk: Suzuki
Type: Wide Glide Upside-Down
Balhoofdplaten: Aluminium SPS
Achterbrug: Wide Tail
Merk: Zodiac
Type: Softail

Voorwiel:
Merk: Suzuki
Type: 3-spaaks gietwiel
Maat: 17 inch
Remmen: Tokyco
Band: Avon Azarro 120/70-R17 TL

Achterwiel:
Merk: Suzuki
Type: 3-spaaks gietwiel
Maat: 17 inch
Remmen: Tokyco
Band: Avon Azarro 180/55-R17 TL

Accessoires:
Voorspatbord: MCS
Achterspatbord: MCS
Spatbordsteunen: 
Benzinetank: W&W stretched 4.2 gallon
Dashboard: Snelheidsmeter
Olietank: HD, chroom
Stuur: Drag Bar, Chrome Specialties
Stuurverhogers: SPS
Handvatten: Jammer / MCS
Spiegels: OMP
Handlebar controls: OMP
Achterlicht: SPS Sidemount
Zadel: Le Pera
Forward controls: SJP / PM
Voetsteunen: SJP

Homemade / Special Parts: 
Wielen en voorvork pasgemaakt, risers, zijstandaard,  

Spuitwerk:
Kleur: Blue
Spuiter: Hugo Design Studio

Special ThanX aan: Johan en Erick van SPS, Hugo voor ’t spuitwerk, en vriend Robert, en ’t geduld van mijn familie! 


     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten